اجرای طرح ملی دادرس در ۱۰ مدرسه شهرستان امیدیه

رئیس جمعیت هلال احمر امیدیه از اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۵ مدرسه دخترانه و ۵ مدرسه پسرانه در این شهرستان خبر داد.

مولا برومند رئیس جمعیت هلال احمرامیدیه گفت: هدف از اجرای طرح دادرس ( دانش آموز آماده در روز‌های سخت) افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه و این که دانش آموزان در هنگام بلایای طبیعی نه تنها قربانی حوادث نباشند بلکه بتوانند در هنگام بروز حوادث و سوانح ، راهنما و عضویی فعال در میان خانواده و اطرافیان خود باشند.

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح با هشت آیتم امدادی از جمله مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اطفای حریق، حمل و انتقال مصدوم و اسکان اضطراری آشنا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمرامیدیه گفت: در هر مدرسه دو تیم ۱۵ نفره در پایه های هفتم، هشتم و نهم در مدارس دخترانه حضرت زهرا( س) شاهد مائده، شهید رضا یوسفی، نواندیش، شهدای حرم و در مدارس پسرانه شهدای هسته ای، شهید لهراسب آقاجری، شهید مرادی، شاهد امام صادق (ع) و شهید حیدری آموزش های لازم را آموختند، که پس از برگزاری مسابقات شهرستانی مدارس حضرت زهرا (س) و شاهد امام صادق (ع) پس از کسب بیشترین امتیاز بعنوان نمایندگان شهرستان امیدیه در مسابقات استانی شرکت خواهند کرد.

برچسب ها: هلال احمر ، طرح دادرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.